mellanmjolksliv.blogg.se

Jfokus dag 2

Kategori:

Sitter på hotellrummet och går igenom dagens föreläsningar på Jfokus. Har fått en del att tänka på och idéer att testa på jobbet. Atlassians Sven Peters förklarade Dotting som ett steg till att få ett kick-ass utveckarteam. Utvecklare som testare, riktiga testare, för att höja ansvarstagandet och kvaliteten, vilket nytänkande. Dotting är så mycket mer än jag orkar hacka fram då jag skriver detta på telefonen. Men jag är såld.

Har oxå fått en inblick i vad Java 8 har att erbjuda och inser att Lambda expressions kommer förändra javakodens utseende dramatiskt.

Martin Verburg (härligt att höra NZ-engelska) aka the Diabolic programmer, höll en ironisk föreläsning om anti patterns vari han framhöll det som är viktigt för utvecklare att fokusera på och fällor att undvika. Till sist har jag låtit mig charmats av Venkat Subramaniam och hans dragning av design patterns.

Efter att ha YouTubat och googlat om föreläsarna måste jag balansera ut denna intellektuellt stimulerande o inspirerande dag med det lite lättjefullare Svenska Hollywoodfruar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: