mellanmjolksliv.blogg.se

Trashifierad!

Kategori:Allmänt

Står vid dvd-hyllan i videobutiken (eg Statoil) och funderar vilken film jag ska hyra för helgen.

Jag anser mig själv vara en normalbeläst människa som gillar se dokumentärer, faktaprogram och nyheterna. Ändå gör jag inte det längre. Som oftast väljer jag de lättsmälta serierna eller filmerna. Vid något tillfälle under mitt liv skedde det en skiftning från det jag vill göra till det jag faktiskt gör. Anledningen skulle helt enkelt vara trötthet. När jag väl hamnar i soffan om kvällarna är jag så trött att jag bara vill bli matad med glad energi, pepp, romantik eller något annat glättigt. En annan skulle kunna vara att jag inte använder den fakta jag ev skulle få av nyhetsprogram till något vettigt i alla fall. Bara för egen vinnings/allmänbildnings skull är inte längre anledning nog. Kanske ska jag försöka diskutera annat än flams på fikarasterna och på så sätt tvinga mig själv att hålla mig uppdaterad?

Så nu står jag här vid dvd-hyllan och ser att nyaste Bond har kommit ut. Det är en av de få filmer jag faktiskt har sett på bio och gillade den inte särskilt, men den är en sådan film som jag dras till. Men satan jag kan inte se ännu en värdelös film som inte ger mig något. Snabbt, innan jag ångrar mig, hugger jag ’Searching for Sugarman’. Dokumentär. Det känns bra. Pretto. Trots att den fått en flamsig Oscar. Upp till kamp mot trashifieringen.

 

Kommentarer

  • Roger säger:

    Bara flamsdiskussioner på fikarasterna? Jag tar illa upp! :-)

    Svar: Ha ha ha. Du står för det seriösa och jag det flamsiga. För övrigt, filmen var scenografiskt välgjord men som underhållning sög den fett. Spolade oss igenom sista biten. Blir nog Bond nästa gång ändå.
    mellanmjolksliv.blogg.se

    2013-03-04 | 07:52:30

Kommentera inlägget här: