mellanmjolksliv.blogg.se

Mobiltankar

Kategori:Allmänt

Min älskling är döende och måste ersättas. Frågan är hur jag någonsin kommer att hitta en likvärdig följeslagerska som passar min personlighet?

På samma sätt som man kan para ihop hundar med sina hussar och mattar kan man para ihop mobiltelefoner med sina ägare. Exempelvis har kortväxta män gärna större modeller (Samsung Galaxy Note), iphone5 med sin strikta, kantiga och genomtänkta modell passar dito människor. Sony Experias slittåliga exteriör matchar den sportiga typen medan HTC ägs av pionjärerna som var de första att köpa smart hones men som ännu inte har råd att byta upp sig.

Enligt sajer jag googlat på är Android-telefoner inte tilläckligt coola än, i USA, så väldigt få kändisar har det medan det är status med en BlackBerry. En annan sajt hävdar att Androiden väljs av tekniknerden medan den trendiga väljer iphone. Telefoner med Windows som OS köps av personer som inte vill spendera tid på att lära sig telefonen utan att den bara ska fungera. De är annorlunda utan att stärva efter detta.

Hittade en sida med en quizz för att ta fram den perfekta telefonmatchningen. Enligt den ska jag ha en mobiltelefon som tål min äventyrliga livsstil(!) så som Samsung Galaxy Rugby Pro eller Sony Experia Z. http://www.mobiledia.com/guides/quiz/ Humm….

Frågan kvarstår. Vilken telefon matchar min fylliga, skojfriska, sociala och rastlösa personlighet och samtidigt kommer rock my world?

 

http://www.digitaltrends.com/mobile/pick-your-phone-by-your-personality/

http://www.brighthub.com/mobile/google-android/articles/125364.aspx

Kommentarer

  • Roger säger:

    "iphone5 med sin strikta, kantiga och genomtänkta modell passar dito människor"
    Jaha, sanningen svider.

    Svar: Du får ta och göra testet, kanske kommer det rekommendera någon helt annan modell.
    mellanmjolksliv.blogg.se

    2013-03-13 | 08:16:33

Kommentera inlägget här: