mellanmjolksliv.blogg.se

I huvudet på....mig

Kategori:

Så ja, saffransbullarna är i ugnen, köket är kliniskt rent, uppfarten är skottad och barnen står och tindrar ikapp med granen. In my dreams. IRL mjöl över hela köket, degen vill inte jäsa riktigt (kanske för att spadet var lite för kallt) och barnen är förvisade till tv-rummet så jag kan röja. Puh. Inte alltid lätt att leva upp till idealet som finns i mitt huvud. 
 
Men det är i alla fall julpyntat och fint...nästan fint. Granen skulle kanske kunna ha några fler pumlor, 120 st låter mycket men jag kan fortfarande se kala fläckar. Behöver köpa fler adventljusstakar för alla fönster är inte upplysta, GARDINERNA ÄR INTE UPPSATTA, crap jag har glömt sätta upp dem. Klapparna är inte inhandlade och jag har inte hunnit träna idag. SUCK. Skotta har jag inte heller hunnit, satan att all snö måste komma på en gång. Men icket att jag ger mig ut i 15 graders kyla, vi får baske mig plumsa i morgon bitti!
 
Måste uppdatera FB-statusen får kanske bli "Vilken härlig vinterdag vi har. Tur att vi får så mycket snö. Bullarna blev jättegoda och mina barn har skitit guld idag igen, tänka sig."
 
Dax att baka ut de bullarna och röja i köket. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: