mellanmjolksliv.blogg.se

Nosce te ipsum

Kategori:Allmänt

Uppdaterat min CV idag. Eller snarare uppdaterat mig med det som står i min CV. Att det är så enkelt att hitta tre mindre smickrande egenskaper hos sig själv än tre semi-bra. Jag vet ju hur det kommer bli, jag kommer stå där på intervjun imorgon och haspla ur mig saker som jag nog inte känner att jag besitter men jag vet att de vill höra...hummmm... "jag är alltså bra på att lyssna in kunden och ge honom vad han ville ha". Jag kommer att försöka förstå alla de tekniska begrepp som kastas mot mig och som förväntas att jag ska kunna använda praktiskt och möjligen också förklara. Jag kommer väga varje ord på guldvåg så att jag inte skämmer ut mig och kallar Spring för middle-tier verktyg...hummmm..."jag tänker först och talar sedan" (stämmer i 10% av alla fall) . De kommer säkert mumla något som jag inte alls kommer förstå så jag måste be dem repitera frågan, tre gånger - "Inte rädd för att fråga om jag inte förstår, tycker det är viktigt att det blir rätt". Jag ska ockå vara så jäkla trevlig att i slutändan är det mest det som de kommer ihåg...."Lättsam och trevlig, kommer snabbt in i gänget.
 
Breake MY leg tomorrow!

Kommentarer

  • Kristina säger:

    How about: smart, kompetent och ansvarstagande? Lycka till!

    2012-11-12 | 23:36:54
  • Linda säger:

    Tackar, tackar!

    2012-11-13 | 08:34:24

Kommentera inlägget här: