mellanmjolksliv.blogg.se

Nov. 25, 2012

Kategori:

Även gamla hundar kan lära sig sitta. Efter min fadäs i inredningaffären där jag köpte en alldeles för dyr adventsljusstake så har jag nog ändå lärt mig något. Var på konsum idag o skulle handla mat. Det blev entrecot, kött som kött tänkte jag. Jag kollar sällan på priset när jag handlar mat men det borde jag ha gjort. Höll på att baxna när kassörskan talade om priset. Jag betalade o gick ut. Väl ute sköljer ångesten över mig. 151 kr för två skivor kött, det finns ingen chans att det är värt pengarna. Högröd i ansiktet o skamsen som en räv gick jag o lämnade tillbaka köttet. Kändes jobbigt då men kanonbra nu. Nu är det slut på att acceptera grymma överpriser. 150 kr för en ögonskugga, det är klart värt. Allt är ju relativt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: