mellanmjolksliv.blogg.se

Ryggradslöst

Kategori:Allmänt

Besökte igår en av standens många inredningsaffärer. Var på jakt efter en adventsljusstake med levande ljus. Hittade snabbt det jag sökte men herre jösses vilka priser. 150 kr för en plåt att ställa blockljus på, en plåt som ser gammal och smutsig ut. Över två hundra för siffror (1-4) att trycka in i ljusen. Jag bestämde snart att jag inte hade råd och var på väg ut när jag träffar ägaren till affären och tillika min granne. Hon frågar vad jag är på jakt efter och jag berättar. Hon plickar fram en zinkplatta att ha ljusen på och berättar att det är JÄTTEBRA pris på den. Jahaja tänker jag, bra, då tar jag den. När jag ska betala säger hon 400kr. HICK! Min inre röst skriker att jag ska säga att jag nog har ångrat mig, jag gillar den inte. Men ur min mun kommer bara, "ja det var ju ett bra pris". För en liten zinkplatta som ser skamfilad ut. Här önskar jag att jag hade lite ruter i mig så jag kunde säga att den är alldeles för dyr, men icket. Jag betalar.
 
Nu sitter jag och planerar hur jag ska kunna lämna tillbaka den utan att hon (min granne) får reda på det. Ack svaga, ryggradslösa människa. 

Kommentarer

  • Börje säger:

    Haha, rolig historia, för alla utom dig i alla fall. Själv begår jag aldrig misstaget att gå in i en inredningsaffär, då slipper man en massa ljusstakar, tomtar och fruktskålar som ser såååå fina ut i butiken.

    2012-11-20 | 06:49:42

Kommentera inlägget här: